Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 9 november 2010

youghurt

I förra veckan inhandlade jag turkisk yoghurt. Något som aldrig tidigare infunnit sig i vårt kylskåp. Jag var då ivrig med att smaka denna feta vita kräm ihop med jordgubbar. Det gick för sig, men kombinationen var inte den bästa. Så när jag träffade min väninna M frågade jag vad hon brukade äta till yoghurten. Döm om min förvåning när hon svarade grynost! Det var en kombination jag inte alls hade väntat mig. Men jag provade iaf kombinationen yoghurt+grynost. O mums, det var ju jättegott! Så nu skall jag njuta av en kopp y+g och dricka mitt te framför biggest looser sverige. Den gula fina snorkfröken muggen som jag fick till födelsedagen lär nog bli det närmast en solstråle jag kommer idag. Vädret är inte det bästa, grått och mulet. Men vi får väl vara nöjda så länge lugnet håller i sig eftersom storm utlovas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

turkisk yoghurt blandat med blåbär eller hallon e super också! men då e poängen att verkligen blanda i skålen så bären krossas. /Tanja

Alexandra sa...

He gott me he mästa tycker jag. me myssli å men antar att du inte inter na tuki nu!

Marie sa...

mmmm...Rama!