Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 30 november 2010

Tidig morgon

En härlig doft av nybakat sprider sig från vårt kök just nu. På arbetsbänken står nämligen sex solsrosbröd och svalnar. Jag hade redan igår bestämt mig för att baka idag. Så när elbolaget meddelade att de tänker stänga av strömmen en timme på eftermiddagen blev jag minsann besviken. Det var ju då jag skulle baka! Så istället fick jag tänka om och baka från tidig morgon. För personer med normala dagsrutiner är det ju helt okej att slänga ihop en bröddeg halv sju på morgonen . O visst hade det varit okej för mig oxå, om jag jobbat eftermiddag denna vecka. Men nope, jag hann typ innanför dörren och byta kläder, sen var brödbaket igång efter åtta timmar nattskifte.

Samtidigt som bröddegen vilade, jäste och gräddade, det vill säga all dö-ti, så passade jag på att skära upp wienernougaten jag gjorde igår. Den blev riktigt god och lyckad. Men eftersom det fanns mer tid så passade jag på att pröva ett bananfudge-receptet. Hur koncistens och smak är på den får vi se senare när den svalnat ordentligt.

Så jag får väl bara konstatera att väninnan hade rätt, om det är något man verkligen vill göra så har man nog tid med det. Fast jag tvivlar på att det var exakt såhär hon menade.. Nu blir det i alla fall till att försöka sova en stund.

Inga kommentarer: