Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 14 november 2010

en utmaning till tårta

Makens systerson fyller ett år imorgon men firade stort idag. Jag hade fått äran att göra hans tårta enligt hans mors önskemål. En ettåring berättar inte riktigt vilka smaker han önskar eller vilka motiv tårtan bör ha. Hans mor däremot gav goda direktiv på smakerna men dekorationerna hade jag helt fria händer med. Det kan låta hur bra som helst i andras öron att få dekorera fritt. Men för mig är det rena pesten. Utbudet av dekorationer är ju så stort! Så små ledtrådar skadar inte. Jag rådfrågade därför min gode vän A som bakar mycket om hon hade något tips på tillvägagångssätt och motiv. Hon ansåg oxå att "fria händer" gällande dekoration är en riktigt utmaning men tipsade mig om ett tillvägagångssätt. Det är skönt att ha vänner med samma intressen/utbildning så att man kan diskutera idéer. O resultatet på tårtan ser ni nedan;

2 kommentarer:

Alexandra sa...

he de passa ju bra. Gick e bra ti laga e å?

Linda sa...

Tack än en gång för tårtan! Fin och god var den!!