Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 7 november 2010

Lyxig frukost

Igår var det sen middag med gänget i Kokkola. Det var riktigt roligt att större delen av gänget hade möjlighet att vara med. Vi är trots allt rätt många nu. Maten smakade riktigt bra så vi var mätta och nöjda när vi begav oss hemåt. Det underliga är ju sen att om man går till sängs mätt så är man hungrig när man vaknar. Så ni kan tro att vi vaknade med hungriga magar..

Därför blev den en riktig lyxig frukost denna söndag. Ostbröd med tonfiskröra och kaffe. *mums* en ny frukostfavorit.

Ostbröd 9st
4ägg
4dl riven ost
3dl mandelmjöl
1msk fiberhusk
4tsk bakpulver

Grädda i 225grader ca 10min

Tonfiskröra
1brk creme fraiche
2msk majonäs
1brk tonfisk
½tsk dill
1tsk herbamare örtsalt



1 kommentar:

Marie sa...

Neeej va gott! He ska ja laga till helgen! Längtar:)