Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 13 november 2010

Lyxig lördag

Redan igår på eftermiddagen styrde vi kosan mot Vasa. Vi hade bokat rum på hotell Kantarelli för att ta en liten mini-semester från vardagen. Hotellet var inte dyrare än vanliga hotell men lyxigare rum var det definitivt. På rummen fanns nämligen både bastu och bubbelpool. Det enda minuset var att tv4 inte fanns bland tv-kanalerna vilket gjorde att vi missade hela idol. Men istället fick vi en lugn och mysig kväll med varandra. Maten nere på hotellets restaurang var riktigt god men ingen direkt "lchf:are."

Idag, lördag, spenderade vi utvilade på Vasa stad. Det blev verkligen en heldags-shopping och bakluckan fylldes av diverse påsar och prylar. Det fina var ju att mycket var julklappar så nu är en del inhandlade men många återstår förstås. O visst är vi ute i god tid med julhandeln, men då behöver man inte trängas med alla andra. Folkmängden som rörde sig ute på stan idag räckte gott o väl till! På makens begäran åt vi sedan lunch på RAX. Att fullfölja en lchf diet där är sen inte det lättaste. Så det blev en helmassa fusk i helgen men det får vi försöka åtgärda inkommande vecka. Det blev lite Garfield diet helt enkelt..

Nu är vi hemma igen och försöker vila ut. Det är underligt hur man kan vara trött efter en semester, men så är det oftast. Kvällens program blev inte vildare än lite tårtarbete och tv.

Föresten, besökarantalet sköt i höjden under dessa dagar. Imponerad över att någon orkar läsa mitt klotter. Välkommen åter!

1 kommentar:

Jennyjustnu sa...

Roligt att ni försöker med LCHF! När jag kommer hem kommer jag gärna på LCHF lunch till ditt! :) Nu ska jag iväg till jobbet. Ha en skön farsdag hemma! kram