Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 11 november 2010

Frukt

Har ni sett vilket stort fruktutbud som de stora marketarna erbjuder? O likväl kommer vi alltid hem med de samma frukterna: banan och äpple. Det finns så många frukter att variera sig mellan bara man vågar pröva på. När jag var och handlade in till byn senaste köpte jag persimoner. Även kallade sharonfrukt eller kaki. De är verkligen jättegoda och rekommenderar er att pröva dem. Men sen finns det ju otaligt många fler frukter som bara väntar på att utforskas. Vilka frukter har ni prövat på?

1 kommentar:

Marie sa...

Persimon är jättegod och framförallt söt! Grape e min favo, men melon är också godis. Finns så många...