Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 2 november 2010

flyttfåglar


När de övriga fåglarna flyttar ut så finns det en fågel som flyttar in. Jag syftar nämligen på snorkråkan. Det är förkylningstider och jag har är återigen en snorunge. Det kom helt hux-flux i helgen och har tydligen tänkt stanna en stund. Så här preparerar vi med finrexin, mucomyst, posinova och berocca. + lite hostpastiller och otrivin nässpray. Hur hälsosamt är det egentligen? Jag såg en reklam om esberitox i en dagstidning häromdagen. Funderar på att pröva på det bara jag kommer mig iväg till ett apotek. Min gode vän J, på andra sidan potten, talar alltid gott om denna mirakelmedicin. Tydligen har den varit borta en tid men nu gjort comeback så jag får väl ge den en chans.

På senaste tid har det varit mycket prat om mat både med vännerna och på jobbet. Det stora samtalsämnet har varit LCHF dieten. Den som allt fler sluter sig till och provar på. Även här hemma har vi försökt ändra matvanorna. Några strikta dietföljare är vi inte men lite ändring har det blivit. Mycket smör och grädde så blir det riktigt gott och nyttigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja! Esberitox reklam såg jag också jär i malmö! Men kom ihåg att he ska tas när första symptomen kommer, hjälper int na mer tå ma ir sjuk :) Och max dos i 2 dagar :)
ha en underbar helg vännen! kram från Malmö