Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

tisdag 23 november 2010

Veckoslutet

Helgen kom och gick. Den var rätt fullspäckad med program och vi hann både uträtta en hel del och träffa mycket folk. Lördagen gick åt till julmarknaden i Bennäs samt barnpassning och kalas. Julmarknaden håller på att bli till intet och man får snart fråga sig om det alls är nödvändigt att alls bege sig dit. Detta år kom jag hem med en pocketbok samt nya grytlappar. Med andra ord inga riktigt stora inköp. Inte ens nya idéer kom med hem.

På söndagen gick vi timtal i Tuuri. Vi hade hem en hel del därifrån men några billiga fynd vill jag inte påstå. Slutsumman blev stor, men sen fick jag oxå tre nya plagg till jul. Bara att konstatera, jag älskar julen men hatar att inhandla vettiga festkläder..

O nu har vi då snurrat igång veckan igen. Veckan som avslutas med lilla jul i helgen. Mysigt! Här kom de sista julgardinerna upp i helgen, tack vare mamma.Hon ansåg sig behöva ha något att göra under den tid hon var här och nappade på erbjudandet om att tvätta fönster o stryka gardiner. Så förhoppningsvis får vi upp lite julbelysning oxå så att myset infinner sig.

Inga kommentarer: