Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 10 november 2010

snigelfart

Jag kunde lika gärna haft en mopedbil påväg hem från jobbet idag. Max hastigheten låg nämligen på lite över 50km/h. En del kanske tror att det bara var jag och min försiktighet som höll den hastigheten. Men nope, så var det inte. På remso var vi minsann fyra bilar på rad i denna otroligt höga hastighet. Det lockade inte ens att göra en omkörning..

Den låga hastigheten orsakades naturligtvis av all snö som har fallit inatt. Eller, från klockan tre inatt för att vara mer exakt. På bara ett par timmar har det kommit närmare 15cm snö. Med dessa snömängder uppskattar man plogbilen ute längs vägarna. Tyvärr hade den inte hunnit ut mot Purmo ännu. Det var överlag inte så många spår att köra i hemåt, de flesta verkade söka sig mot stan till jobbet, så den filen var mer snöfri.

Men nu är jag hemma efter en extremt lång väg hem o maken ringde just o bekräftade att han kommit till jobbet. Så nu kan jag sova skönt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj va ni har myki snö, blir rikti avis! Vill också ha snö!! Jenny