Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 4 november 2010

Pomelo




Jag har aldrig tidigare hört om frukten eller ens sett den. Men idag fick en pomelo följa med hem från affären. Väl hemma fick jag googla fram information om den för att ens veta hur den skall ätas. Pomelo är som en stor grapefrukt med tjockt skal. Så det var bara att hugga in. O skalet var minsann tjockt, ca 1½cm. När man väl fått bort det fick man gräva fram fruktköttet ur nästa lager "skal". Så efter lite kämpande kommer man fram till ett fruktkött som smakar ungefär som grape men lite sötare. Vår erfarenhet av detta är alltså, det går lika bra med grape.

Inga kommentarer: