Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 11 november 2010

grönsaks-ostsoppa


För ett par år sedan hade jag nog aldrig vågat mig på att äta denna soppa. Usch, blä, fy vad äckligt hade jag troligen sagt. Nu får jag istället använda de fina orden som, gott, mättande o mums! Soppan är enkel och god så receptet finner du nedan;

2-3portioner

2dl grädde
½ paket koskenlaskia
1 påse kruunusekoitus
(½tsk salt -enligt smak)

Häll grädden i en kastrull. Tillsätt osten i mindre bitar så löses de upp fortare. Lägg sedan i de djupfrysta grönsakerna och låt småkoka tills de är mjuka. Salta enligt egen smak.

Inga kommentarer: