Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 2 december 2010

Vi manglar på

Väntar som bäst hem maken så att jag kan börja med maten. På menyn står äggröra och bacon, inget man göra flera minuter på förhand med andra ord. I rummet intill snurrar mangeln på som bäst. En hel drös med lakan väntade på att manglas. Är det bara jag, eller manglar folk fortfarande sina sängkläder? Hemma fick vi ungar alltid mangla lakanen. Syster yster lyckas även fastna med håret en gång, vilket inte var någon vidare hit.

Ikväll ska vi till Nkby och träffa den blivande 50åringen. Vi har nämligen lovat hjälpa till på festen på söndag och ikväll skall vi och utforska köket där tillställningen hålls. Men tills vi kommer oss iväg får jag nog städa upp lite här hemma...

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Sku ja ha en mangel sku ja no mangla mina lakan.

Anonym sa...

Jag sku ha fått en mangel till julklapp ifjol, men ja fick meddela jultomten att jag inte har något utrymme för den. Men när jag e stor och har ett nytt, fint hus med hjälpkök så ska jag nog mangla lakan igen! Finns inget skönare än manglade lakan! /Tanja