Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 17 december 2010

Sista av allt

Hälpa mig! är ett uttryck jag gärna lånat av brorsdottern idag. Jag har nämligen gjort en snabbvisit i en av stadens lite större affärer vilket inte var en vidare genomtänkt handling. Trött och smått irriterad efter jobbet trängdes jag där med tuusen andra. Jag kunde gott ha satt mig ner i gången och bara ropat hjälpa mig! det var ju folk överallt. stressade-irriterade-fräcka, jaa alla sorter fanns det. Så är det visserligen varje fredag, men jag kan tro att det är snäppet värre denna fredag när julen är på ingång.

Nu är det nämligen på slutrakan till julen. Det är sista fredagen före jul, imorgon sista lördagen osv..
På gott och ont kan man väl då som ung-vuxen konstatera. För om något var bättre förr så var det julen. Eller så var det kanske bara så att man hade en annan synvinkel på det då. För innerst inne så vet jag ju att mamma städade varje liten vrå före jul. Problemet är väl bara att det är de traditionerna som gått i arv..

2 kommentarer:

Anonym sa...

har jag bytt kön när det är din brorsdotter som ropar "hjälpa mig"?

tack för att ni har hjälpa mig idag och fortsätter i samma stil imorgon.

vi ses!
j.

Anonym sa...

jag undrade också vad du har för brorsdotter som uttryckt sig "hjälpa mig"... Fick det inte att gå ihop.

Barndomsjularna var nog mer magiska än de är nuförtiden.
Julen är till för barnen och de som har barn... vi övriga är mest statister i detta ståhej... Men, GOD JUL i alla fall. Vi ses på söndag.

-elle-