Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 3 december 2010

.bilen startar inte.

If you start me up
If you start me up I'll never stop
If you start me up
If you start me up I'll never stop
I've been running hot
You got me ticking gonna blow my top
If you start me up
If you start me up I'll never stop

You make a grown man cry
Spread out the oil, the gasoline
I walk smooth, ride in a mean, mean machine
Start it up..


Jag har precis backat bilen ut på vägen och fått i ettans växel för att bege mig mot staden. Poff, för lite gas- bilen stannar. Tjahapp, inget värre än att vi startar om då och ger oss iväg. - - - inget händer! Nytt försök 1-2-......? inget händer igen. -skräp- Jag har ju precis betalat bort bilen o nu tänker den inte starta. Varken jag eller maken är några proffs på bilar och deras fel, men kvinna som jag är ringer jag ändå maken för att ventilera felet. Det är ju hans bil, och den tänker inte starta. Nope, han förstår sig inte heller på var felet sitter och ber mig istället ringa försäljaren som sålde den till oss. Garantin är ju hela 6 månader o få se, vi har ägt den nu i 4 dagar! Försäljaren, som i övrigt är en human prick, bad mig testa flertal saker. Lås dörrarna, öppna o starta? Har du nertryckt kopplingen? Försöker den ens? Du föresten, den är extremt känslig med kopplingen, kolla så att du inte har mattan emellan! Daaah, precis där satt felet. En liten bit av golvmattan hade smugit sig under kopplingen vilket gjorde att kopplingen inte kom i botten. 1-2-3 Den startar! Brrrrm..iväg till staden som om inget hänt.



Inga kommentarer: