Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 19 december 2010

vackert så

Om man ger sig ut på eftermiddagen strax innan skymningen faller. Ja, då kan man lugnt konstatera att alla granar är vackra. Vi kom just hem från skogen med en julgran. Eftersom mörkret kom rätt hastigt så blev det att välja julgran snabbt. Det återstår väl att se sen när vi flyttar in den om den alls var så vacker. Men jag vill minnas att min far använt sig av samma metod ett flertal jular och de granar som sen stått där i snödrivan när det ljusnat har varit helt okej. Så vi får väl hoppas att det samma gäller vår gran. O vad gör det för skillnad egentligen när vi ändå inte är hemma så mycket och njuter av det lilla gröna guldet?

Här har vi också hunnit med att baka jullimpor idag och påbörjat slutspurten på julstädningen. Det kliar så i fingrarna att få lyfta fram mer julpynt. Sen är det inte det massa pyntet som ger den sköna julkänslan utan det faktum att det är rent och fräscht när man väl får ta fram pyntet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har också försökt oss på jullimpor, men vi får nog träna mer ,dina limpor är garanterat bättre.