Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 30 december 2010

Bullasmuglarn

Det var ett riktigt snöoväder när jag kom hem från jobbet ikväll. På vägen var det ca 7cm nysnö, oplogat och 'spårot'. O mer snö kom ner i täta stora flingor + snöröken då. Det kändes m.a.o. som en lång väg hem. Tur i oturen var väl att det inte var så trafikerat. Jag hade en bil bakom mig som sällskap till Forsby sedan fick jag köra ensam. Visst kan man ibland känna sig smått stressad med någon som ligger bakom, o kanske vill om, men ikväll kändes det mer tryggt än stressande. Jag visste ju att någon hade hittat mig i diket ifall spåren nu lett mig dit. Men jag kom mig hem, helskinnad och trött. För om man är lite trött redan när man startar från jobbet så blir vägen hem extra långt i snöoväder.

Men en som vågat sig ut även i detta väder var Bullasmuglarn. Han verkar inte ta det så hårt vilket väder det är. Men ikväll var han lite av en ovanligare syn, han ledde nämligen cykeln istället för att cykla. Förståerligt det med men vilken lång hem det måste ha blivit! Mannen ifråga är väl till åren kommen så han e minsann en riktigt krutgubbe!

Inga kommentarer: