Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 27 december 2010

tillbaka till vardagen

En del lyckostar får fortfarande vara lediga och bara njuta. Men hos oss tog vi tillbaka vardagen med en rivstart idag. Maken började redan klockan 7 medan jag själv drar ut på det och börjar först klockan 14. Visst är det skönt att komma ur dvalan och bege sig till jobbet, men visst skulle det vara skönt att krypa ner under täcket igen..

Ute snöar det ordentligt. Små men täta flingor. Det verkar ha hållit på en god stund eftersom det ligger ett tjockt lager med nysnö på marken. Mysigt men jobbigt. Det blir till att gräva fram bilen då och sen hoppas att man kommer sig av gårdsplanen.

1 kommentar:

Maria sa...

he va ett riktigt snöoväder på G tå ja kom heim från arbeiti imoris!! jaa a tänk om man sko få va ledi i milladaga!! :)