Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 11 december 2010

Kekapapona



Det finns bra dagar och så finns det de som är lite bättre. Idag är det en av de bättre dagarna. Eftersom jag fick undan veckostädningen igår så kan jag med gott samvete klotta ner köket idag igen. För det går inte att baka utan att klotta lite här och var på både bänkar och golv. När man njuter av det man gör så hinner-orkar-vill man inte sätta gränserna med att hålla det rent o snyggt samtidigt. Städar gör man när man är klar med produkten/-erna ifråga.



Hemma hos oss gör vi pepparkakor idag. Eller rättare sagt är det jag som bakar och fixar.
Maken är nöjd med andra små uppdrag och för tillfället gör han lunchen.


Egentligen är jag inte överförtjust i pepparkakor. Det är mer arbetet av att framställa dem som fascinerar mig. Doften och känslan ger mig mer än själva slutprodukten. Men visst tänker jag avnjuta en eller två till eftermiddagskaffet tillsammans med vitmögelost. Sen får vi hoppas på mycket kaffegäster under julhelgen så att de går åt.För att då lägga pricken på i:et så förvarar jag dem naturligtvis i gamla burkar från loppis.

Inga kommentarer: