Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 10 december 2010

Förbjuden frukt


Hemma hos oss försöker vi äta enligt LCHF metoden. Hittills har det lyckats rätt bra men på sistone har även mjölbaserade produkter börjat smyga sig in. Men det tar vi inte så hårt, allt vad vi lyckas hålla oss till dieten e ju bara bra. Vi har aldrig varit riktigt strikta när det gäller LCHF. En stor del av frukt är ju t.ex. "förbjudet" i dieten men hemma hos oss är fruktskålarna väl fyllda.

Avnjuter som bäst en skål med grekisk youghurt, grynost och päron. -mums-
Mr. Muscle gör sin del av jobbet med ugn nummer 2 nu och sen om ½timme är det min tur. Sen står pepparkaksdeg och städning på agendan innan det bär iväg till jobbet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mr Muscle????
Vaanli diskmeedli e bäst sa di i Plus

Anonym sa...

Diskmedel?! :O Jag kör med K2R, allt lossnar! /Tanja

Basi sa...

Hur bär man sig åt med diskmedlet då?
O vad är K2R?

Marie sa...

Mums va gott med päron! Jag tar det också med en klackspark, speciellt under jul! Men vissa saker tycker jag inte är gott längre, t.ex. sötsliskig glögg.