Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 4 december 2010

Bismak.

Helgen rullar fortare än man egentligen vill. Så är det bara. Igår var vi på makens julfest till Kokkola. Den var definitivt inget att hurra högt över. Människorna vi umgicks med var det inget fel på, men maten var inget att rekommendera. Kokkola by night är ungefär som Jeppis fast aningen fräschare. O så är ju människorna till största del finskspråkiga och mer pratglada. Jag blev t.ex. uppbjuden på dansgolvet av en tös lite yngre än mig. Finskspråkig och tusan så pratgad. De som känner mig vet att jag inte alls trivs på dansgolvet, men hur förklarar man det snabbt på finska? äääh, että äääh.. så där dansade jag på och gjorde henne sällskap tills hennes vänner äntligen hittade henne.

Idag har vi hunnit på vännernas vigsel i Purmo Kyrka. De var sååå fina! hoppas att deras kväll även blev lyckad. En del foton fick vi, men sådana lägger man inte upp utan lov. Fina var de som sagt.

Ikväll var vi då på missionsauktion till Zion. Det var minsann brist på folk där, så Jenny o Mia ni kunde gott ha varit på plats! Men vi som var ropade iaf in vad som fanns att erbjuda. Mitt julgodis gick åt i relatvi rask takt och det var roligt att se. Hoppas köparna njuter av det sen också. Tårtan jag hade gjort till lotteriet lyckades mamma få med sig hem. Det stående skämtet på kvällens auktion handlade om honung. - Jaaa, har e na bismak? Kanski vi sku måst ta ett stickprov.

Nu blir det lite nattmat här hemma och så fortsätter vi med lite mer tv tills John Blund knackar på. Imorgon väntar en tuff arbetsdag i Nkby.

Inga kommentarer: