Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 30 december 2010

Min jul

Rubriken får mig att minnas skoluppsatserna. Efter varje jul så kom den tillbaka, rubriken ;Min jul. Det skulle skrivas om hur vi hade haft det under jul, julklapparna skulle förstås nämnas och så alla traditionerna. När man inte längre går i skolan får man skriva uppsatsen på internet istället. Bloggarna fylls av berättelser om hur de firat jul och vad de fått till julklapp. Bilder på både mat och julklappar lättar upp den långa läsningen om den stora julhelgen. Jag för min del skall göra plågan kort för er läsare. Några desto mer bilder har jag heller inte att bjuda på eftersom kameran fick vila hela julhelgen och vi försökte istället fånga nuet vi befann oss i. Av min man fick jag den julklapp som stod högst uppe på önskelista, nämligen en plattång. Men sen fick jag, och min man, också många andra fina julklappar av nära och kära. Tack för det!


Inga kommentarer: