Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 12 december 2010

Generationsbyte

Det finns saker som har högre status än gamla prylar från loppis. Sådana saker är de som gått i arv i flera generationer. Till födelsedagen i år så fick jag denna mortel av min mormor. Den har blivit väl använd av henne under flera årtioden eftersom hon alltid haft hembakt bröd och bulla i skåpet. Men historien med morteln går ännu längre tillbaka. Min mormor har nämligen fått den av hennes moster Anna en gång i tiden. Så direkt ny är min mortel inte men den är fin och användbar! Igår gjorde den premiär hemma hos oss när vi bakade jullimpor. Nu är då frågan om man kan gravera in något i mässing? Det skulle ju vara roligt att bevara historien om den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Frågor är till för att få svar.. Och då kan man alltid googla ;-)
Jo, man kan gravera i mässing. -elle-