Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 18 oktober 2010

Vaniljfudge

Efter ett x antal år av väntande så har jag nu äntligen fått receptet på fudge. Faktum är väl att jag mellan varven har glömt min förfrågan efter det så därav den långa väntetiden. Men nu är det i mina händer och som bilden ovan berättar har jag hunnit prova det. Det blev en väldigt söt fudge så små bitar räcker långt. När jag sen hinner o orkar skall jag försöka mig på en mindre söt version.

Jag försökte friskförklara mig i morse, eftersom jag inte hade någon stegring när jag ringde rådgivningsbyrån i byn. Hälsovårdaren jag pratade med ansåg inte att jag behövde uppsöka läkare ännu utan sjukskrev mig ännu en natt. Hon ansåg att jag behövde ha en feberfri-dag innan jag ger mig tillbaka i jobb. Så jag försökte då ha en normal dag idag i tron om att jag var feber-fri. Men tydligen spelade hjärnan mig ett spratt för nu till kvällen har jag minsann stegring igen. Rethostan fortsätter oxå, men någon angina tror jag inte det är. Borde jag inte ha vita prickar i halsen då? Så, det är väl vanlig seg flunsa. O den får sluta nu..

1 kommentar:

sabina sa...

Mmmm... mumsigt! ;)