Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 23 oktober 2010

Gomoron världen

Idag var det den goda frun som vaknade till ett irriterande telefonalarm och en radioklocka på alltför hög volym. Mannen med stort M skulle iväg till jobbet och för att han skulle hinna få med sig mat och övrigt skräp (snus) så steg jag upp samtidigt som honom. Att svänga från nattskift till morgonskift är kanske ingen jag rekommenderar men sen man väl är uppe på benen så går det rätt bra. Det är en lång dag med mycket happening som väntar så det är bara till egen fördel att vara uppe före tuppen. Nu skall jag ta ut Ebba på en sväng i det fina snötäcket som föll inatt. När det sen ljusnar blir det dags att kontrollera gården så att inga sommarprylar har gömt sig i snön. Senare på förmiddagen är det dags att färdigställa tårtorna och till kvällen blir det kalas dubbelt upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har också kalas dubbelt upp idag! :) /Tanja