Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 29 oktober 2010

cHokLaDtEraPi

Har för mig att jag läst någonstans att en ansiktsmask av choklad skall ha lugnande effekt?! Nåja, jag har iaf inte råd med en sådan. Eller jag jöutis int är väl det rätta ordet. Men chokladarbete överlag verkar ha en lugnande verkan. Har jobbat lite med tryfflar nu sen jag kom hem från jobbet. Resultatet, tjaa.. helt okej antar jag. Experimenterar fortfarande med fyllningarna och det lär jag göra så länge jag har tryffelskal hemma. Desvärre tog de vita slut ikväll och de ljusa använder jag flitigt så snar är de också slut. Återstår att se om jag beställer hem fler till julen. Det e faktiskt jättekul att jobba med choklad, tänk att man hade hunnit förtränga de ljusa sidorna med konditoriarbetet..

1 kommentar:

Alexandra sa...

Seg till tå du ska beställ heim meir så får jag å fundera på saken!:)