Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 24 oktober 2010

Ringrostig

Gårdagen var lång men lyckad. Båda kalasen bjöd på gott dopp och sällskap. Kvällen blev också en riktig julafton när jag och väninnan bytte "ingredienser" med varandra. Jag kunde hålla mig ännu igår kväll när jag kom hem, eftersom tröttheten var stor. Men idag har jag experimenterat med min nya choklad.

Det är ca 5år sedan jag tempererade choklad senast så jag förväntade mig inte att det skulle löpa smärtfritt. Men efter lite klottande kom jag iaf ner till rätt temperatur utan att behöva börja om från början. Det är jag rätt nöjd med. Jag hade tänkt göra tryfflar med min choklad men tillverkningen av innehållet i tryffelskalen gick inte lika bra. Smaksättningen med rommen misslyckades eftersom jag höll på med annat samtidigt. Så nu började vi om från början med den och det drar ju ut på tiden eftersom det skall svalna. Men vi ser hur det går.
Fortsättning följer..

Inga kommentarer: