Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 3 januari 2011

Dumburken med ynglingar

Först krävs det ena och sen krävs det andra. Att se på tv idag har blivit en hel vetenskap. Man ska ha betalt tv-avgiften, kabel avgiften (för oss som inte har fiber), kanalpaketet och så digiboxen förstås. Dyrt- så man vill ju att det skall fungera när man ska se något. Eftersom jag sällan orkar sitta uppe tills de bra filmerna kommer så spelar vi oftast in dem och ser dem följande dag. Det resulterade då i att vår digibox var rätt så full med program nu när den pajjade. Jepp, du läste rätt den pajjade. Digiboxen är väl ca 1½år gammal och nu bråkar den. Om man ser 'normalt' i nutid så fungerar den men om man väljer att se något av de inspelade programmen fungerar det inte. Det stannar, hackar och helt enkelt bara bråkar.

Nåja, teknikens under då. Med de moderna grejjorna ska man nämligen kunna flytta över inspelade filmer till datorn genom en usb kabel. Fint så, då kan ju det mesta räddas var vår tanke. Nu två timmar senare, finns inget kvar i digiboxen. Teknikens under var det visst.*hmpf* Det finns nämligen ingen drivrutin som stöder windows 7! Tack för det. Så nu har vi formaterat hela digiboxen och hoppas att den ska fungera med inspelningar igen.. -suck-

Inga kommentarer: