Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 24 januari 2011

Heminredning kostar

Så var man hemma igen efter en shoppingrunda genom Seinäjoki och Kauhava. Det blev rätt mycket ögonshopping trots att jag gärna hade tagit med mig rätt mycket hem. Men så kan man då konstatera att heminredning kostar. Det är brutalt hur mycket textilier i olika former kostar! Ja menar mattor, lakan, gardiner, sängtäcken, kuddar, handdukar o dylikt. Suck. Man ska vara miljonär för att få allt man vill ha. Eller så var det bara så att man int ska vara så kniido som jag är. *heh* Men på riktigt, det är överpriser. Som sängtäcken till en dubbelsäng de kostar ju från 70euro uppåt. -gaah- det är mycket pengar för nån som vill variera sig ibland.

Nåja, helt tomhänt kom jag ju inte hem trots rövarpriserna. Hem kom nog både lakan och handdukar samt lite kläder. Mest nöjd är jag över min nya pyjamas. *skratt* Den är av "kara-modell", helt i min smak. Pyjamasar åt kvinnfolk är alltid onödigt tighta så de har jag bojkottat. O nu får ju maken ha sina pyjamasbyxor ifred..


Inga kommentarer: