Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 21 januari 2011

.korvsoppa.

I en del hem innebär fredagen riktig lyxmat. Hemma hos oss gör vi den mat som faller oss in och idag står det korvsoppa på menyn. mums! Potatisen puttrar på som bäst och morötterna samt korven är färdig i bitar bara att läggas i soppan. Ska bli riktigt gott med en varm god soppa före jobbet. Soppor är underskattade, enligt mig. Man gör dem sällan trots att de oftast är väldigt enkla och goda, varma och mättande. Kanske borde vi göra ändring på det?

Fredag idag då, sista dagen på vardags-veckan. För mig fortsätter jobbet ännu över helgen men jag är då istället ledig på måndag. Då blir det shopping med mamma.

1 kommentar:

Mia sa...

Ja soppor är verkligen underskattade! Jag har gjort en massa soppor här i Österrike för det är så enkelt och billigt. Det finns ju oändligt många olika soppor. Roligt att testa något nytt också. :) Hoppas korvsoppan smakade! Kramar!