Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 7 januari 2011

Vardagslyx

Tidigare i veckan hade vi tjejkväll hos väninnan i Kimo. Tyvärr blev vi inte så många som det först var planerat men vi som var hade iaf en gemytlig eftermiddag. Vår värdinna hade fixat med både mat och efterrätt och det kändes riktigt lyxigt att få sätta sig ner till varm mat. Sen man flyttade hemifrån kallas sådant lyx. Visst gör maken mat här hemma nu som då, men det faktum att äta i någon annans hem är nog lite mer speciellt.

Så var fallet även igår kväll när vi var bjudna på mat hemma hos faster. Vi imponerades över att hon serverade oss LCHF mat eftersom hon själv inte går dieten, ännu. Detta då för att hon hört via min mor att vi försöker oss på den. O gott var det, riktigt gott. Efter maten spelade vi Alfapet. Det var riktigt mysigt att spela ett riktigt brädspel! Ofta glöms de bort i något skåp när det är någon lite större folksamling. Men vi blev riktigt på hugget igår och maken tyckte att Alfapet även kunde finnas bland våra spel. Ännu finns det inte i vår spel-samlingen så ikväll blir det istället Blokus till kvällskaffet. Må bäste kvinna vinna, eller hur det nu var...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gulligt hon laga LCHF enbart för er! :) Jenny