Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 13 januari 2011

Problemen avlöser varandra

Snart har jag legat hemma i princip hela veckan med feber. Helt slut. Jag har typ flyttat mig från sängen till soffan för att åter igen somna om. Varit vaken ett par timmar framför dumburken och sen somnat igen. Saknar ni ordet mat i mina dagsrutiner? Ja då får ni leta länge för någon vidare hunger har inte infunnit sig. "Ha som int jär na ha bööve int ita na helder"- som famo sku ha sagt. O det hade hon alldeles rätt i. Men största orsaken till att jag inte har ätit har varit min sjuka hals. Om man knappt sväljer frivilligt, ja då försöker man inte pula ner något extra heller. Så vi kan väl bara konstatera att jag hittat en ny riktigt effektiv diet eftersom jag bränt 1,7kg på 3dagar! utan att göra något alls.

Igår inbillade jag mig att jag höll på att bli normal igen. Men när eftermiddagen kom så återvände även febern. Ringde nyss hälsovårdarn o fundera kring svalgprovet o sjukintyget. Nä, svalgprovet sköt vi upp eftersom halsen blivit lite bättre under natten och sjukintyget som jag så gärna ville ha stop på och återvända till jobbet, ja..det fortlöper ifall att febern även denna dag återvänder på eftermiddagen. Men som rubriken antyder så avlöser problemen varandra.Nu börjar även en av visdomständerna bråka. Slängde just in en panadol i hopp om lite lindring.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Låter inget vidare. He lilla du får i de så fösök me mycket vitaminer. Låter som angina. Om du inte fått körtelfeber! Krya på dig!

Mia sa...

Oj krya på dig stackarn! Tänker på dig!