Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

söndag 9 januari 2011

Fyndigt

Igår spenderade jag hela dagen tillsammans med väninnan T i Kokkola. Vi begav oss dit redan från tidig morgon för att få ut det mesta av dagen. Vi var ute i så pass god tid att vi fick spendera en extra halvtimme på minimani för att övriga affärer skulle öppna. När klockan sen äntligen blev tio så gav vi oss ut i lopptorgs-djungeln. Det blev väl ca 7st som vi hann traska igenom. Så ett visst intresse för gamla prylar verkar vi ha. En del fynd gjorde vi också. Min vän hade hem en hel del garn och jag hade hem nya glasburkar. Det intressantaste fyndet var dock ett likadant vas som jag tidigare ärvt av min farmor. Har inte tidigare sett samma mall någon annanstans. Men vasen i sig är riktigt fint och nu när jag har ett 'extra' så kan jag ju använda det utan att ständigt behöva vara rädd att söndra det.

Inga kommentarer: