Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 8 mars 2010

Vilket vackert väder!

Idag är det riktigt härligt mars väder ute. Solen skiner och temperaturen är runt 0. Om det är något man ville ändra på så kunde man väl skruva ner vindstyrkan en aningen,men annars är det perfekt start på vårvädret.

Hemma hos oss är det dessutom start på slutspurten. På lördag bär den nämligen av till Thailand. Vi har väntat och längtat på detta men nu när vi är såå nära så känns det näst intill overkligt att vi ska iväg. Så nu ska jag börja plocka fram lite av det som ska packas ner. En del kläder visade sig lite unkna så de rullar som bäst runt i tvättmaskinen. Men troligen gör vi som alla andra första gångs resenärer till Thailand, tar med oss allt för mycket kläder.. Personligen tycker jag det är bättre den vägen än att man väl där konstaterar att man har något hemma som man skulle ha behövt.

Igår firade vi en när vän som blev lite äldre. Det intressanta med `kalaset´var att det började pratas fenomenet resa rätt fort. O nu verkar det lite som att vi kommer att anmäla oss till nästa resa redan innan vi kommit oss iväg på lördagen....

1 kommentar:

maria sa...

ja riktit sköönt väder å he jo int na fast e blååst helldä (kom om springand täär vi ert imoris) !! Ha en riktit trevlig resa!! å njuuut :)