Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 19 mars 2010

Topless

Najaa, nu kan vi skriva lite till nar vi ser att ni dar hemma oxa ar med oss (till viss del iaf)

Har ar det fortfarande riktigt bra. Men om man tror att man ska bli van med varme o sol sa misstar man sig! var hud kommer inte att bli van med deras starka sol, det berattade den for mig idag. Pa min hogra axel bor numera en koloni av vattenblaser. Eller 3:e gradens brannskador kan man kanske saga. O vi har smorjt oss bade innan vi gett oss ut och under tiden vi varit ute. Sa det minskar nog i flaskorna. After sun smorjan borjar oxa ta slut sa det blir till att kopa en aloe vera burk ikvall.

I dag har vi varit till Seam Ling stranden. Den ar en liten bit norrut fran Kamala beachen. Att ta sig dit var inga problem det akte vi med tuktuk. Men sen skulle man ju ner till stranden. Det var en laang brant trappa ner. En naturlig trappa alltsa. O ner gick val helt okej, men det var varre upp nar man var ratt slut efter 4h i solen. Sa har far man minsann den dagliga motionen.
Men besoket till stranden SL var ett minne i sig. Vi snorklade o sag manga fina fiskar. Ett annat minne lar ju bli att jag blev topless mitt iallt.. Min bikini gick namligen sonder sa dar satt jag med tissarna i vadret. inte sa skoj men vad kan man? Tur var att jag hade med mig en mork topp sa jag behovde inte ga helt/halvnack pa stranden. Sa ikvall blir det till att kopa en ny bikini. De ar inte sa dyra har o val mojligheten ar stor. Pa vagen hem fran SL stannade vi till in i Kamala o kopte mer snorkel-utrustning sa nu ar vi redo for de vackra korallreven, om nan bara kunde tala om var vi hittar dem?

O sa har vi lart oss att vi maste lita mer pa thailandarna. Idag forhandlade vi med en tuk tuk chaffis. Han korde oss till SL o lovade sen hamta oss pa vald tid. Vi bad honom hamta oss klockan 3 o steg da snallt pa o akte med till SL. Val framme klev vi av och var redo att betala for var tur-retur resa. Vi trodde vi blev blasta o skulle mista de 500bathen som tur-retur kosta. Men nej, han ville inte ha nagra pengar utan bad oss betala vid hemresan. Nar klockan da blev 3 gick vi upp tibax till main road dar han slappte av oss. O dar kom han, samme man som kort oss dit. Han vinka at oss o vi klev pa o korde oss sedan hem till tuk tuk platsen vi startade fran. Sa nu far vi nog borja lita mer pa dem an vad vi tidigare gjort..

Halsomassigt mar vi alla bra nu. Men efter dagens stora solintag ar vi alla lite trotta..

Nu blir det finskt reilu kaffe i hotellrummet o lite sma tilltugg. Om vi orkar ikvall ska vi ge oss ut till den lokala marknaden. Den kan vara valdigt intressant.

Skot om er!

3 kommentarer:

Emma sa...

J berättade att du bloggar om resan, så jag blev lite nyfiken...

Den fantastiska snorklingen finns på Ko Phi Phi. Vi har dykt där och det är jättefint. Mycket folk, men helt okej i alla fall. Vi åkte från andra hållet, från Ko Lanta, men man kan garanterat åka dit från er sida också. Ner till hamnen med er bara så hittar ni säkert typ 100 båtar som gladeligen tar er dit. Och ja, ni ska lita på lokalbefolkningen, det finns nog inget så välvilligt folk som thailändarna. De kan fixa allt... ;) Hälsa ett sent grattis till storasyster.

Allt gott,
Emma

Emma sa...

Läste lite fler inlägg och måste bara kommentera en sak; A och M, skärp er, ni är i thailand och låter bli den lokala maten... Hu, hu...;)

sabina sa...

Mycket sololja med alltså!