Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 17 mars 2010

onsdag kl 13:21

Ny dag nya mojligheter.

Det ar ater en varm dag i leendets land. Vi ligger mest vid hotellets pool och slappar. Det ar bade tungt o varmt att bege sig ut i detta vader men vi maste snart ge oss ut iaf pa jakt efter mat. Visserligen finns det mat o dryck har pa hotellet men det ar typ 3x dyrare mot vad det ar nere i byn. onodigt att betala ett sadant overpris for mat man inte ens tycker om. Utbudet pa vasterlandsk mat i hotellet ar lite daligt.

Ikvall ska vi pa forumtraff hem till Nat o Lena. Forumtraff/gardenparty.
Igar nar vi var nere i byn var vi in till Nat's affar o fragade vagen hem till dem. Han var minsann inte uppstallt utan erbjod sig att visa oss hemmet direkt. Det var inte langt ifran butiken men Nat skjutsade oss pa sin vespa. Forst mig och sedan L. M envisades med att ga och J var inte med ner till byn. han var lite krasslig igar men mar battre idag. Med tanke pa att trafiken ar ratt livlig har sa trodde jag aldrig att jag skulle vaga mig pa att aka vespa. men nu ar det gjort o kul var det. flaktade bra i gardagens hetta. En skraddare berattade att det var +38 o att det pa stranden var +40.

Vi haller oss fortfarande till solskyddsfaktor +50 pa axlarna eftersom solen kom rakt uppifran men eftersom det snart sinar i flaskan sa har vi overgatt till +30 pa ovriga kroppen. Att helt skippa sololjan ar omojligt!

Vi har aven hittat en trevlig liten dam vid namn 'Pukii' som erbjuder utflykter. Sa nar J har aterfatt lite krafter ska vi bege oss ut med en speedboat till Phi Phi oarna.

Idag blaser det ratt bra vilket ger en skon svalka.

hade bra!

kram, A

Inga kommentarer: