Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 12 mars 2010

40 timmar


Nedräkningen fortsätter men nu har vi övergått till timmar. Det återstår ca 40h när detta inlägg publiceras. En väntan som iaf är över så är väntan på min vinterledighet, den börjar idag. Eller egentligen först på måndag idag är det en vanlig pekkasdag men eftersom den sitter ihop med hela vinterledigheten så anser jag tillika att det börjar idag.

Det blev en lite tidigare väckning än jag hade tänkt. Men så går det när man har en man som borde ha stigit upp lite tidigare idag.. Nåja, han får oxå snart sin behövliga semester.

Idag väntar nu en hel del praktiska åtgärder. Som ni läste i ett tidigare inlägg vill jag ha hemmet i toppskick när vi ger oss iväg. De sista finjusteringarna skall göras idag. Ett exempel på det är kylskåpet. Det ska tömmas och tvättas så att det står tomt under tiden vi är borta.

O så kan vi konstatera att M o jag idag varit gifta ½ år. Tiden går, men allt består. <3

1 kommentar:

sabina sa...

Vi skulle så gärna följa med. Det är så länge tills det blir vår tur! Men vi gläds med er och era resekumpaner som får komma bort från detta väder! Hoppas ni får det riktigt skönt och ta mycke bilder och samla på tips för oss!!!!