Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 22 mars 2010

Phi Phi Island

Igar blev det manga timmar ute pa boljan den bla. Det hela borjade darfor med en tidig vackning klockan 06:00. Frukost kl 06:30 o darefter hamtades vi fran hotellet klockan 07:20. Vi spenderade ca 45min i en gammal minivan ner mot Phuket. Det var en spannande bilresa som gick irriterande knyckigt. Gas..frilage.. broms.. gas frilage broms.. T.om. tuktukarna korde om oss i uppforsbackarna. Val framme i Phuket gav vi oss ivag ut pa vattnet med en speed boat. Det var en harlig kansla nar baten verkligen fick upp farten.
Vi besokte 3 olika oar men det hela var lite stressigt. Det var ungefar som sangen 'man ska ha husvag':5 minuter Stockholm stad och 5 minuter skargard, 5 minuter sol o bad 5 minuter herrgard..
Men visst fick vi se en del iaf. O mycket sol o fina fiskar blev det pa det sista stoppet. Sa helt bortkastade pengar var det inte. O vad det galler fiskarna sa var vi glada att ha egen snorkelutrusning inhandlad. Visst fick man lana fran baten men hur frascht var inte det..
Nu ska ja ivag o fa lite solkram pa mig. Solen gassar o vi ska ut igen.
Hade gott!

1 kommentar:

sabina sa...

Hur varmt har ni nu? Det låter så otroligt varmt att man nästan inte kan tro det när vi igen vaknade till -20 grader. Fast vi har mycket sol så smälter inte snön på marken... Idag far ju j o j oxå på semester och vi eventuellt till helgen.. :) Ha det så bra!