Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 20 mars 2010

Lokal marknad

Jag ar rod som en krafta och luftkonditioneringen har nere i galleriet kanns som himmelriket. Gardagen nere pa beachen kanns verkligen av i kroppen. Just nu ar min roda-brunbranna inget att avundas pa.

Igar kvall besokte vi den lokala markanden i Kamala. Tyvarr kom vi dit aningen sent och halvsprang igenom hela marknaden. Kanske gor vi ett nytt forsok nasta vecka. Marknaden i sig var mysig och det marktes att den var till for lokalbefolkningen. Det var inga jobbiga inkastare eller patrangande forsaljare. Utbudet var forstas mycket klader men dar fanns oxa en hel del mat. Inget vi vagade oss pa, tyvarr. (lessen Emma, men vi fegade ur)

M hittade en tunika och ett par shorts. De blev tillsammans under 1000bath (dvs under 23e) Sa visst finns har billiga klader, bara man koper dem pa marknaden. Priserna varierar stort mellan marknaden och byns 'fasta priser'. Men det ar ju forst efter en del misstag man lar sig..

Senare pa kvallen fick L o J hjalp av Nat att hitta ratt optiker. Sa nu har L bestallt nya glasogon o J ska in idag o testa synen eftersom han bar linser igar kvall. Priset pa L's glasogon strandade val kring 7500bath. Man far fraga sig om man borde kolla synen en extra gang under tiden man ar har. For priset verkar ju inte alls stamma ;)

Sen kan vi ju konstatera att man inte borde ha vita klader har nere. Visst ar det skont med ljusa plagg men de blir ratt sa smutsiga.. Vi har anvant oss av tvatteriet nu. Det ar billigt, endast 50bath/kg. Men M's vita shorts var i princip lika gula nar de kom tillbaka som nar vi lamnade in dem for tvatt. Vi tror det ar dammet som gor dem gula.. men egentligen vet vi inte.

Nu ska vi o ta ut mer pengar. De gar at som smor i solen har.. +)

hejs svejs.

1 kommentar:

sabina sa...

Många bra tips!