Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 25 mars 2010

Sandstrand

Det blev en till dag pa stranden. Mina fotter ar val den kroppsdel pa mig som tagit mest stryk. For tydligen kan sanden oxa bli brannhet... o inte orkar man alltid dra pa sig sandalerna. Sa ar huvudet dumt far kroppen lida.. aj..
M daremot ar kraftrod overallt. Lite smutsbrun har o var oxa forstas, sa nar vi kommer hem far vi val rakna med pappas kommentar: " had int ni na varmvattn? Ja ha no elda sa du kan fa dusch, ska ja koma skrubb de?"

Vagorna var otroliga idag. De var stora!! Sa det blev mest solstol for mig. De var lixom skrammande stora o nar man fatt tillrackligt mycket saltvatten i nasan sa vill man inte ha mer.. sa ar det bara.

nu ska vi ner pa riktigt lokalmarknad. Det verkar dra igang nan typ av kamala dagar..
ska bli spannande att se vad det innebar.

hejs svejs.

Inga kommentarer: