Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

torsdag 4 mars 2010

Dagens friskluftsintag

Jag har precis kommit in tibax efter lite snöröjning på gården. Huu vad mycket snö som har kommit! Det är ju vitt precis överallt så man ser ju inte längre var vägen går. Vädret var iaf lite mildare idag och man kunde njuta lite av frisk luften. Visserligen blåser det ännu så det gäller att jobba medvinds..
Nu ska jag ta en varm te kopp o sen ta itu med sysslorna här inne. De börjar hopa sig och jag vill så gärna ha det rent o fint när vi sticker iväg nästa lördag. Låter kanske dumt för en del att städa o göra fint i hemmet när man ändå ska iväg. Men jag tycker det ska va ordning o reda på torpet om för att man ska få känna sig riktigt ledig. O så är det ju så skönt att komma hem till ett rent hem från ett skitigt södern...
Måste bara berätta att jag o M igår gjorde något jag aldrig trodde jag skulle göra. Vi malde nämligen kött i vår egen köttkvarn! Vi kan ju först då konstatera att min hushållsassistent från loppis verkligen är användbar. Mest använder vi den till att göra bröddeg i o nångång milkshake, men igår provade vi då köttkvarnen. Den funkade utmärkt! Vi hade en hel del "skräp kött" som vi skurit loss från d fina stek bitarna vi packade ner i tisdags när i jobbade med köttet. Men nu blev då skräpköttet nermalt till malet kött. Det blev rätt fint malet kött, men det ska ändå bli hund o kattmat. Så nu ska det stekas o packas ner i portioner i frysen.
Bildbevis på vår köttkvarn "in action"

Inga kommentarer: