Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 26 mars 2010

dum-dummare-dummast

Efter snart två hela veckor i Thailand går det nu upp ett ljus för oss här. Ser ni vad det är?

Mm.. ÅÄÖ!!

Vi spenderade större delen av gårdagens kväll hemma hos Nat o Lena. Det var då Lena påpekade för oss att visst kan vi använda prickarna även här, om vi nu bara ändrar lite på inställningarna i datorn. Pling! Om man skulle ha tänkt längre kanske man skulle ha kommit på det själv. Men.. det kommer ju inga prickar på tangentbordet så det gäller ju att veta var man har bokstäverna.

Vi har spenderat två dagar efter varandra på stranden nu så M o jag ska ta det lite lugnt med solen idag. L o J däremot ska dra iväg till Bangtao beach och kolla den. På eftermiddagen är det thai boxning i parken. Det kommer en thailändsk mästare dit o boxas så den ska vi kolla in då. Sen lite senare ska vi iväg på den lokala marknaden igen. Den stora med mycket kläder o dylikt.

För övrigt är det lungt här. Vi kommer ju snart hem.
Sista kvällen här så ska vi kanske grilla med Nat o Lena. Det beror lite på hur mycket jobb Nat har i butiken om det blir grillning eller inte. Vi får veta senare idag hur det blir. De är iaf helsköna människor o via dem får man en helt annan syn på thailand. Man kommer mer in i samhället..

Igår kväll lärde Nat oss räkna på thailändska. Vilken nytta vi sen har av det vet jag inte, men det är iaf roligt att kunna.

Nåja..
nu ska ja knöla vidare..

hejs svejs!

1 kommentar:

sabina sa...

Visst blev det lättare att läsa nu... :)

2 veckor går så fort, tycker att det inte alls var längesen ni for. Det ska bli roligt att kolla in er färg sen när ni kommer hem! ;) Har du kollat med L&J om de vill vara med på buffén?