Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

fredag 5 mars 2010

Tidig fredag

Visst är det härligt att vara uppe med tuppen och känna en riktig iver att få ta itu med fredagsstädningen. Det är precis den känslan jag har nu, bortsett från det där med att vara uppe med tuppen. Jag för min del har varit uppe långt före tuppen idag eftersom jag kom hem från nattskiftet för lite mindre än en timme sedan..

Egentligen borde jag gå o lägga mig men det är lite svårt när det kliar i fingrarna att ta itu med soptippen vi lever i. Jag startade tvättmaskinen i princip direkt jag kom hem men eftersom rätt många tvättar står på tur så blir det ingen sömn innan jag har laddat om den och fått tvättningen i rullning. Låter kanske dumt för en del av er, men jag tvättar handdukar som bäst o de ska i torktumlaren sen. Så för att få ut mesta möjliga av min sovtid ska ja ladda om tvättmaskinen en gång först. O tro inte att jag sitter rastlös under tiden jag väntar på att den ska bli klar. -Nope. Här har jag redan hunnit tömma diskmaskinen för att fylla o få igång igen, tvättat bort 3 dukar som krävde handtvätt, och tvättat upp en trälåda. O allt jag får gjort nu behöver jag ju inte irritera mig på när jag stiger upp och ska fortsätta dagsprojektet.

Inga kommentarer: