Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 24 mars 2010

Phuket town

Igar besokte vi Phuket town. Vi begav oss ivag tidigt for att hinna se den lokala mat marknaden. Det var en haftig syn att ga dar mellan standen. O ni kan tro att lukten var annu haftigare. Pa borden lag fisk, grodor, blackfisk, honor, lever etc. Allt som far en obehaglig lukt i denna fukt. Sen fanns forstas oxa en hel del gronsaker m.m.

Efter marknaden akte vi runt med en tuk tuk av lite stabilare modell.En lavabil med sittplatser bakpa. Den korde oss runt i Phuket town en hel dag for endast 80bath! Vi besokte ett tempel flera juvelbutiker och en marknad med klader. Sa besokte vi Butterfly-garden. Dar fanns inte bara fjarliar som var enormt stora utan vi fick oxa se en livs levande dodlig scorpion! Haftigt. Efter Phuket town var vi ratt trotta sa nar vi kom till hotellet sov alla en liten stund. M envisades med att sola, men somnade forstas i solstolen..

Pa kvallen var vi nere till stranden pa mat. vi at pa samma restaurang som forsta kvallen.De ovriga bestallde in en ny matratt men jag holl mig till den gooooda Chickenbreast in lime. mmmm.. saa god! Maten var god o gjorde gott,vi fick tillbaka lite energi. Vi tog en svang via Nat pa vagen tibax till hotellet. M's o J's skjortor var fardiga sa de provade dem. Oh.. ni skulle behova se for att tro det. De satt perfekt! Sa bra arbete, verkligen. Mamma du skulle oxa tycka att han gjort ett bra jobb o jag antar att du verkligen kommer att syna sommarna nar vi kommer hem. Sa vad gor man da nar M star dar med en vit figursydd skjorta till priset av ca 19euro, jooh.. man bestaller en till! Jag kan ju redan nu forvarna er S&S att ni troligen kommer att fa ta ner matten igen nasta ar ;o)

Nu ar solen passligt hogt uppe igen for att solbada o molnen som visade sig i morse har skingrat lite pa sig. Sa nu ska vi bege oss ner till stranden.

Igar kvall var der forovrigt askvader har. Nagot mullrande horde vi inte men himlen lyste upp ett flertal ganger. Vi satt uppe pa hotellets restaurang da och avnjot efterratter. Det ar typ det enda man har rad med har pa hotellet.. Na, egentligen ar det inte dyrt i jamforelse med finska restaurangpriser. Men har i kamala ar det dyrt att ata pa hotell.

Hade bra sa hors vi vidare!

1 kommentar:

sabina sa...

S sa för nån dag sen, ja så alla vet så handlar vi inte hem nåt åt nån annan... så vi får se... ;)

Jo, han lever nog! :)

Jag menade nog att du skulle vidarebefodra inbjudan åt dom. Orkade inte skriva på 2 ställen. L-A-T du vet! ;) JoJ lär vara i Kuru då. Men för GoT passar det oxå.