Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 27 mars 2010

Mild panik

Igår var det lokalmarknad igen, av den större modellen.
Vi hann traska på där ca en timme innan en mild panik plötsligt bröt ut. Thailändarna började yra runt som höns för att samla ihop sina saker o täcka över en del av det med plast. O så började det blåsa. Vi kunde konstatera att det var regn på gång och vinden ökade lite i styrka. Så vi sökte oss ut från marknadsområdet eftersom det började kännas lite otryggt att stå mitt i kortspelet. Utanför marknaden var det lugnare, men visst var det storm på gång. Det droppade rätt så stora regndroppar men något efterlängtat störtregn kom inte. Himlen lystes upp av blixtar lite nu som då och det hela var rätt mysigt. Vi gick förbi Lenas påvägen in mot byn.
Hon som är rädd för åska var inte alls imponerad över ovädret. Ikväll ska vi hem till dem igen. Sista kvällen med gänget så att säga.
Men nu blir det lite mer sol vid polen och sen ska vi ta oss in till byn på en bit mat.

Inga kommentarer: