Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

onsdag 16 februari 2011

Varning, det smittar!

Vi kan dela, dela, dela du o jag.
Dela av vårt överflöd med dem som saknar hus och hem,
och inte har nå´t dagligt bröd...


Så gick en sångtext i söndagsskolan. O visst är det bra att dela på saker o ting, i ett förhållande är det riktigt viktigt. Men just nu önskar jag verkligen att maken behållit förkylningen för sig själv! Jag vill inte alls vara delaktig i den, men tjii fick jag. När jag kom hem från jobbet idag var jag extremt slut. Trött i hela kroppen, näsan täppt och öronen sjuka. O ja, feber förstås. Hela 37,9 grader! vilket är ovanligt högt för min del. Nu har jag sovit i lite över tre timmar men symptomen sitter i. Febern ville inte heller ge mig sig, men sjönk iaf ner till 37,7 *wow* Makens förkylningen fortsätter i samma stil som tidigare i veckan. Hög feber direkt från moron och sen avtar den lite mot kvällen. Man tycker ju det kalla vädret skulle ha tagit kål på alla bobbor, men tyligen inte..

1 kommentar:

Alexandra sa...

Ni verkar va utsatt tide i Purmo me förkylninga!:) Kry på er!