Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 14 februari 2011

Vändagen

Hela dagen började fel och vi steg upp extrem tidigt. Maken hade feber och hostade så han steg upp runt halv fyra imorse. Efter det fick jag ingen direkt sömn utan låg mest och vred mig tills jag var tvungen att stiga upp halv fem. En svinkall morgon väntade och termometern bjöd på -30 grader strax efter klockan fem. Bilen var samarbetsvillig och startade, detta efter att motorvärmaren fått göra sitt jobb i ca 2 timmar. Sen rullade jag iväg till jobbet och maken stannade hemma för att vila upp sig.

Men någon vidare lugn vändag fick han inte. Det blev blodprov vid mottagningen i byn o sen på eftermiddagen visade febertermometern 39 grader och maken körde själv iväg till akuten. Inget han fick pluspoäng för direkt. Som tur hittade de inga större fel på honom. Det är feber som gäller, virus kanske?

Så någon mysigt aktiv vändag firades inte här. Det blev lite tv tittande i soffan och nu väntar sängen i hopp om mer sömn denna natt.

Hoppas ni alla haft en riktigt bra vändag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj. Ovanligt me så hög feber tå man vaari "fullvuxen". Krya på er! //Mongi