Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 12 februari 2011

Nami Nami

Under tiden som maken var till frissan idag på förmiddagen gick jag runt och fyllde köpvagnen i den stora gröna butiken. Jag hade ju gott om tid att strosa runt bland hyllorna och ta en extra titt på varorna. O när man har tid till sådan konstaterar man att varor förnyas och byter namn. Så är då fallet med de gamla goda Nami Nami som fanns när man var barn. De små orangea burkarna med den lilla bruna bävern på. O så alla de andra i samma serie då, isbjörnen på den blå med vaniljsmaken, katten på den gröna som smakade toffe osv.

Men nej, de hör till de förflutna. Idag heter de Kidius istället och är enligt mig inte alls lika fint förpackade..

1 kommentar:

Anonym sa...

no e du ju lilli... men he er no dags för te ti väx upp å.. Byri ita "olo"-yoghurt! ;)

tack för mat å pidro

-elle-