Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 19 februari 2011

Efterlyser lite ork

Febern har lugnat ner sig för min del. Tydligen räckte det med två dagar "effektiv" feber, nu stannar tempen på 36,9. Men makens feber är ihållande. Den har visserligen börjat dala ner från 38 nu men fortfarande över 37 strecket. Så inte ska vi ropa hej ännu. Så länge smittan finns i huset lär vi väl bolla den mellan oss.

Vi låter som två kråkor när vi svansar på här och hostar ikapp. Det river ordentligt i halsen och låter bedrövligt. Rent ut sagt skrämmande när näsan är täppt tillika och man vet inte vilken väg man ska ta in luft.

Det är nu man önskar man skulle vara helt frisk och orka ta itu med vardagen igen.

..Önska önska runt i ring, önska kostar ingenting..

Inga kommentarer: