Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

lördag 5 februari 2011

Slutresultatet

Nu är brödet då färdigt. Det har vilat under en bakduk under natten och på förmiddagen penslades det för sista gången med kaffe. Resultatet blev helt okej både i koncistens och smak. Men receptet imponerar ändå inte på mig. Jag föredrar mammas "lessarbröd". (inget illa med namnet, det är bara att det räcker till så många..)
Eftersom det var rätt mycket "dö-tid" under gräddningen igår så passade jag på att baka annat under tiden. Det är det fina med två ugnar. Det blev runebergståror enligt Marthornas recept. De är heller inga direkta favoriter, men är det tradition så är det. Resultatet av dem blev varierande men det är ju charmen med hembakt. Idag ska de få följa med till Ejde som tilltugg till namnsdagskaffet.
O så slutligen gjorde jag hamburgarbröd till kvällens måltid. Hemgjorda hamburgare är verkligen godare, hälsosammare och mer mättande än de man köper i affären.

Slutet gott, allting gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mums! Firar Runebergsdagen på avstånd här i Malmö! :) Jenny