Om mig

Mitt foto
Österbotten, Finland
Jag är 25 år gammal och lever tillsammans med min lilla familj i vårt eget hus på landet. På bloggen skriver jag om min vardag och det som händer i livet just nu. Välkommen med bland funderingar kring bakning, blöjbyten och andra vardagssysslor.

måndag 7 februari 2011

.tandläkare.


På senare tid har det varit mycket tal om tänder och tandläkarbesök. Personligen är jag ingen flitig besökare hos tandläkaren. Orsaken är enkel-tandläkarskräck. Idag försökte jag göra ändring på detta. Ett kontrollbesök tar ju inte så sjukt i varken tänder eller plånbok. Det är snarare eventuella efterbesök jag skall oroa mig för. Men att få en tandläkartid här i nejden är en utmaning! De flesta tar inte emot nya patienter. På tredje försöket lyckades det iaf, tur i oturen. Men även där var det svårt att få in en fot. "vi har egentligen inte plats för fler patienter". Tandläkaren där var iaf medveten om att situationen är densamma vart man än försöker ringa och var vänlig nog att ge mig tid till ett kontrollbesök. Det är ju trots allt 7 år sen sist..

3 kommentarer:

Protes sa...

Så funderar vi ju... va sa tandläkarn åt de?

Anonym sa...

hade tandläkarskräcken e ja glad att ja int har ärvd :) Vann fick du tid? -elle-

Basi sa...

Har tid först 22 feb, hos Stefan Nyman.